A hotel honlapja: www.hotelirottko.hu
Külalak:
A honlap valószínűleg nem egy mai darab. Megjelenéséből és kódolásából ez tűnik ki először. Látszik, hogy folyamatosan és gondosan van frissítve, ami nagyon fontos, megjelenésében azonban nem tükrözi azt a színvonalat, amit a galériában megjelent képek alapján elvárnánk tőle. Jó látni, hogy minőségi fotókból gazdálkodhatnak, ezeket azonban jobban kellene felhasználni, hiszen az utazni vágyók szállodaválasztási döntése azon is múlik, látják e hogyan néz ki, ahol meg fognak szállni.
A honlap állandó magasságú, ami több szempontból sem szerencsés. Egyrészt nem késztet görgetésre, így a teljes tartalom elolvasására, másrészt a keresők szempontjából sem előnyös (de erről a keresőbarátságnál bővebben írok), harmadrészt jobb helykihasználást átláthatóságot tesz lehetővé, a megszokott módszer.
Navigálás:
A menük logikailag nagyon jól el vannak különítve egymástól, amit ritkán látok más honlapoknál. Ez segíti az eligazodást. Egy szállodánál azonban a galériát, árakat és az akciókat feltűnő helyen érdemes kiemelni/megismételni, hogy mindenképp meglátogassák (a foglalás lehetőségéről nem is beszélve).
A főoldalra nem lehet visszamenni. Ez nagyon zavaró, mert az a honlap legbiztosabb, és egyik legfontosabb oldala. A főoldal kialakításánál különös figyelemmel kell eljárni, itt kell elkapni a látogató figyelmét az akciókkal, szolgáltatásokkal.
Keresőbarátság:
Az oldal nem keresőbarát. Sajnos ezt a mondatot sok honlapnál le kell írnom. Felsorolásszerűen: a frame-es szerkezet gátolja a keresőrobotokat az oldal indexelésében, a menü képekből áll, tehát nem látja a kereső, milyen oldalra navigáljuk, a szövegek nem stílusokkal formázottak, így a kereső nem tud különbséget tenni szövegek között, így a kulcsszavak jelentősége csökken. A keresők korában már ezek az okok elegendőek az újratervezéshez.
Összegezve:
Egy jól navigálható oldalt láthattunk, amin ha elvégzik a kor elvárásainak megfelelő módosításokat, és jobban kihasználják az internet lehetőségeit, egy remekül profitáló honlap lesz az eredmény. Apró trükkök, egy szakértő tanácsai, és megtérülő eredményt fognak látni. Tanácsolom az oldal felújítását, és az online marketing minden részletének alkalmazását az oldalon. Látszik, hogy az értékesítés ezen része kicsit el lett hanyagolva, de nincs nagy baj, az oldal megjelenésében, tartalmában, lelkesedésében jelenleg is megfelelő, nem vendégriasztó, de a felújítás után jelentős növekedés lesz tapasztalható mind látogatottságban, mind a foglalások számában.